日本人会会報ストックホルム投稿記事「ちょっといい話題」募集

ストックホルム日本人会会報STOCKHOLM秋・冬号は11中旬に配信予定です。
秋・冬号では会員の皆様の日々の生活のなかの「ちょっといい話題」をご紹介したいと考えております。会員の皆様のレジャー(休暇や趣味)・住まい・カルチャー・食・健康などに関する「ちょっといい話題」をぜひご共有ください。詳細については下記をご確認くださいませ。

「ちょっといい話題」

送信方法:japanskaforeningen@gmail.comまで。
Eメールのみ受付いたします。メールタイトル「会報誌」でお送りください。

締め切り:1013日(金)

必須情報:お名前(漢字・フリガナ・ローマ字)※お名前が掲載不可の場合はペンネームも記載ください

内容:身近な「ちょっといい話題」あるいは日本・スウェーデンに関する話題を日本語約200文字程度で日本語またはスウェーデン語。(両言語歓迎)

写真:あれば尚可。1枚まで。(人物や社名が写っている場合は掲載承諾されたものをお送りください)

注意事項:宣伝・勧誘を目的とした投稿はご遠慮ください。掲載決定した方には予め掲載前に掲載する旨をご連絡いたします。

皆様からの素敵なお話を楽しみにお待ちしております。

日本人会会報担当

Söker artiklar till Japanska Föreningens Bulletin Höst/Vintert 2017

Japanska föreningens vinter upplaga av bulletinen är planerat för distribution i november, 2017. Vi skulle jättegärna få höra från er medlemmar om era upplevelser in vardagen. Dela gärna med er om era erfarenheter vid exempelvis; på fritiden (helgdagar och hobbys) och i hemmet runt kultur, mat och hälsa. För mer information vänligen kontrollera följande.

Hur du skickar: japanskaforeningen@gmail.com  . Tar endast emot svar via e-post.

E-post titel: Använd gärna e-post titeln: ”Min erfarenhet/berättelse”

Deadline: 13:e Oktober 2017

Nödvändig information: Ditt namn (kanji och furigana eller/samt romerska bokstäver)

* Om ni inte vill att erat namn ska publicera skriv med ett pseudonym som kommer användas istället.

Innehåll: En berättelse/erfarenhet i Japan eller Sverige inom 70 ord. (Svenska eller Japanska)

Bilder: Om möjligt inkludera gärna en bild.

* Undvik att inkludera bilder där ni inte vill publicera individer eller objekt som kan finnas med.

Obs: Vänligen avstå från att publicera reklam eller värvning. De som väljs för publicering kommer att informeras innan publiceringen.

Ser fram emot att få höra era spännande och roliga berättelser och erfarenheter.

Från Japanska Föreningens nyhetsbrevs ansvarige.

september 2017
M T O T F L S