Till medlemmarna i Japanska Föreningen i Stockholm,

Japanska Föreningen i Stockholm får härmed meddela efter samråd med Stockholms Stad att Körsbärsblommans dag-evenemanget, som skulle ha hållits den 18:e april, tyvärr ställs in efter beslut från regeringen att förbjuda sammankomster med fler än 500 personer i syfte att minska spridningsrisken av det nya coronaviruset.

Vi förstår att ni likaväl som vi själva har sett mycket fram emot detta evenemang och vi beklagar djupt att detta beslut blev nödvändigt och vi ber om er förståelse i sammanhanget och hoppas att situationen generellt för hälsoläget i landet snart förbättras.

Till er som har anmält sig som volontärer till evenemanget, vill vi varmt tacka för ert intresse och engagemang och samtidigt be om ursäkt för att vi i nuläget inte har möjlighet att ta personlig kontakt med var och en av er, vilket vi naturligtvis hade önskat. Ni, som har anmält er att delta i evenemanget i olika kulturella och kommersiella aktiviteter, har redan fått liknande besked tidigare i fredags, men med detta vill vi än en gång bekräfta att evenemanget är inställt.

Till sist vill vi tacka för ert fortsatta stöd till Japanska Föreningen i Stockholm och hoppas på återseende nästa år inför Körsbärsblommans dag.

Comments are closed.

March 2020