Let’s play shogi!19/4,28/4 Körsbärsblommansdag13.00–

Hej, alla! Det kom ett meddelande från Dynamo nu i den här veckan att de stängs Dynamo under påsklov, därför jag var tvungen att hitta ett annat ställe.
19:a april
Tid: från 18:00 till 20:00
Lokal: Espresso House Götgatan 15, 116 46 Stockholm
28:a april
Tid: 13:00 till 17:00
Körsbärsblommansdag
Lokal:Kungsträdgården
Det krävs ingen anmälning, avgift eller inget medlemskapet i JFS.

Den planerade dagen för nästa majs shogi klubb är 3:e maj.
Om det kommer någon ändring i datum eller tid då ska jag meddela er i förväg.
Ansvarig för Shogi klubb i JFS
Subaru Kagawa
Shogi klubb i JFS ordnar tillfälle att umgås med andra igenom att spela shogi, japanskt schack, i Sverige.
Förutom shogi-kväll som är en gång per månad, öppnar vi shogi workshop i ett evenemang ibland, mest i centrala Stockholm.
Alla som är intresserad i shogi är välkomna, även nybörjare som inte kunna alla reglar. Vi har flera förenklad shogi varianter som är lättare att börja med, ”Let’s catch the lion” som ser barnsligt och för lätt ut, men som är djupare än man tror och ”5 * 6 shogi” som använder bara fyra olika pjäser så att ett parti tar inte mycket tid.
Japanese chess club ”Shogi club” in Japanese association is very welcome you to join us!
This coming Sakura festival (Cherryblissom flowers festival)“Körsbärsblommonsdag” at Kungsträdgården 28th April, JFS(Japanese association in Stockholm) Will introduce many Japanese cultures including our shogi club. (13:00–17:00)Please try to visit us and enjoy Shogi with Sakura flowers!

april 2019
« mar   maj »