Spela Shogi med JFS

Got nytt år! Tiden går fort som vanligt och nu är det redan 2019! Hur vill ni att nyåret ska vara? Det blev ganska kallt ute här i Stockholm, men är det inte bättre att umgås med andra som har samma/liknande intresse än att vara hemma och ha det som vanligt? Det blir min glädje om Shogi klubb av JFS spelar en sådan roll för er.

Vi ska ha shogi träff på följande datum.
25:e januari
Tid: från 17:30 till 19:30
Lokal: Dynamo, Södermannagatan 38, Stockholm
Rummet ”Verkstan”
Det krävs ingen anmälning, avgift eller inget medlemskapet i JFS.

Nu är det dags för att ha kultur nyårsfest med JFS(27:e januari) och då finns det Shogi workshop också i år. Hoppas att vi ses där!

Följande datum är planerade Shogikväll i vårterminen. Om det kommer någon ändring i datum eller tid då ska jag meddela er i förväg.
25:e januari
15:e februari
1:a mars
19:e april
3:e maj
All dag är på fredag och vi börjar från 17:30.

Ansvarig för Shogi klubb i JFS
Subaru Kagawa

Shogi klubb i JFS ordnar tillfälle att umgås med andra igenom att spela shogi, japanskt schack, i Sverige.
Förutom shogi-kväll som är en gång per månad, öppnar vi shogi workshop i ett evenemang ibland, mest i centrala Stockholm.

Alla som är intresserad i shogi är välkomna, även nybörjare som inte kunna alla reglar. Vi har flera förenklad shogi varianter som är lättare att börja med, ”Let’s catch the lion” som ser barnsligt och för lätt ut, men som är djupare än man tror och ”5 * 6 shogi” som använder bara fyra olika pjäser så att ett parti tar inte mycket tid.

januari 2019
« Dec   feb »