Anmodan om bidrag till Japanska Skolan i Stockholm

Vi vill tacka er för det stöd och den förståelse ni visar vår verksamhet i Japanska Skolan i Stockholm.Vår frivillig-skola drivs huvudsakligen genom studieavgiften från elevernas målsmän. År efter år stiger dock lokalhyra för skola och kontor, dessutom ökar även personalkostnaderna. Allt detta gör det svårare för skolans ledning att fortsätta bedriva verksamheten, eftersom det ekonomiska stöd man erhåller från Japanska regeringen och olika organisationer (Japanska Föreningen i Stockholm, Japanese Businessmen’s Club etc.) inte räcker till. Den tuffa finansiella situationen i Japanska Skolan har allvarlig inverkan på administrationen och andra verksamheter inom skolan. Till exempel gör de dåliga finanserna att skolan inte kan införskaffa ny utrustning och hjälpmedel för undervisningen.Med tanke på den svåra situationen kommer styrelsen för Japanska Skolan att anstränga sig ännu mer för att effektivisera administrationen så att vi även i fortsättningen ska kunna erbjuda våra elever en högkvalitativ utbildning i en framtidsorienterad skola. Men det kommer tyvärr inte att räcka, så därför ber vi alla om ett frivilligt extra bidrag till Japanska Skolan för att förbättra dess finanser. Varje bidrag kommer att uppskattas mycket. Vi vore även tacksamma om ni kan sprida denna information till företag, institutioner och andra som kan tänkas vilja stödja vår verksamhet. För er som vill lämna ett bidrag kan detta göras till plusgirokontot nedan. Tack på förhand för er förståelse och ert stöd!Är det något ni undrar över, kontakta gärna målsmännens förening i Japanska Skola i Stockholm (japanskaskolan.hogosha@gmail.com).Hur man donerar?
Donationsperiod: Vi tar emot donationer året runt, t.ex. vid betalning av skolavgiften (avgiften och donation). Vi ber er att skriva ”Donation 100kr” eller ”D100” i ”Meddelandet” för att tydliggöra att det är en donation.Summan: Minsta summa är 100kr. Multiplar av denna summa tar vi också gärna emot.Bankkonto: Nordea/Japanese school, Plusgiro 492510-3Efter donationen: Vi planerar att publicera en lista med namnen på de som bidragit till skolan, på skolans hemsida och andra platser, t.ex. skoltidningen. Skulle ni föredra att inte vara med på listan; skriv “List (-)” osv. i “Meddelandet” vid överföring.Övrigt: Om ni behöver ett kvitto, eller har andra frågor; får ni gärna skicka ett meddelande till skolans föräldraansvariga(japanskaskolan.hogosha@gmail.com).

Med Vänlig Hälsning

Makoto Sahara