Årets vårstädning vid Tehuset Zui-ki-tei, Etnografiska museet

Den 16 – 17 maj kl. 10 – 16 kommer vi att städa upp och göra fint i trädgården runt Tehuset Zui-ki-tei inför öppningen för allmänheten den 20 maj.

Du är hjärtligt välkommen att komma när som helst för att hjälpa till, med litet eller mycket, så att allt blir skinande fint.
Under en vecka i slutet av april hade vi två japanska trädgårdsmästare/trädgårdsdesigners från Kyoto, Japan som arbetade med att förbättra trädgården i japansk stil. Nu är det upp till oss att göra det slutliga inför öppningen. Ju fler vi blir som hjälps åt desto stoltare kan vi vara över vårt Tehus.

Tehuset Zui-ki-tei, i Stockholm är i Europa det enda tehus utomhus, som har ett Väntrum intakt i traditionell japansk stil. Hoppas vi får fler besökare, som inser vilket enastående tehus vi har.

Sedan 2013 har JFS (Japanska Föreningen i Stockholm) arbetat tillsammans med museet för renovering av Tehuset och den omgivande trädgården och att göra Tehuset mera känt för allmänheten. Ordföranden i JFS är styrelsen ledamot i TZV .(Tehuset Zui-ki-tei Vänner’s Förening)

Yoko Kaneko – Ordförande JFS  och styrelsen ledamot i TZV
Yuu Komaki – Ordförande TZV och f.d.ordförande JFS