Information om Körsbärsblommansdagen – 2018

Till alla JFS medlemmar

Årets körsbärsblommansdagen sker nu på lördag den 21:a april.
För att fira 150 års jubileum av upprättande av diplomatiska förbindelser mellan Japan och Sverige kommer festivalen innehålla bland annat föreställning av Chiryu-dashi-Bundaku vilket är ett av UNESCO värlskulturarv. Bland de andra uppträdandet finns även föreställning av traditionella dans av dansgruppen Minoya osv, men även våra årliga besöka av de charmiga Sakurakören.

Vi har också marknadsstånd med olika butiker prova-på workshops där ni kan också uppleva en hel del av japanska kulturer, kampsport budo, Kyudo, Kimono, Origami, Shogi spel, Igo-spel, teceremoni, Furoshiki, Taiko, kalligrafi, och Shiatsu massage m.m.

På Japanska föreningens informations tält säljer vi sötsaker bl.a. Sakura mochi och Souffle Cheese cake för er fika-sugen. Bredvid JFS tält har vi JFS vackra Hanami bento-försäljningen från olika restauranger i Stockholm.

Vi ser fram emot att välkomna er!

När: Den 21:a april 2018, kl.13:00 – kl.17:00 (Scenen börjar kl.13:55)

Plats:  Kungsträdgården

Nu på lördag på Körsbärsblommans dag.
Gratttis te eller kaffe till Er som köper matlådan på JFS BENTO-TÄLT (alltså bento från Makoto Bento, TAK, Zugoi Sushi, HAKONIWA).

Så här gör ni:
Kom till JFS INFO-TÄLT (bredvid bentotältet) med era köpta JFS-bento. Med uppvisning av medlemskortet och bentolådan serverar vi gratis takeaway te eller kaffe.
Gäller 1 te eller kaffe per 1 bentolåda.

På JFS INFO-TÄLTET kan du även köpa japanska sötsaker samt lotter till traditionella lotteriet vilket ger vinst varje gång (20kr per lotteri, antalsbegränsat)

Visst är det värt att prova. Kom förbi huvudtältet

Mer info ser ni på Facebook sidan av Stockholms japanska föreningen, Körsbärsblommans dag eventsida och på Instagram.  Missa inte!

FB Event page: https://www.facebook.com/events/137453076967571/
Instagram: https://www.instagram.com/japanskaforeningen/
HP:japanskaforeningenisthlm.se/sv/

Gratis inträde till festivalen, alla är välkomna!
Vissa utställare och på vår egna fikaförsäljning tar vi inte emot kort eller swish, och vi ber er att betala med kontanter.

OBS Chiryus Bunrakudockteater på Körsbärsblommans dag 2018 presenteras i samarbete med Japan Foundation, fonden för internationellt utbyte, MITSUI SUMITOMO INSURANCE CULTURAL FOUNDATION, samt Sumitomos stiftelse för internationell kultur.

april 2018
« Mar   Maj »