Fude kotoba

Vi har etablerat klubben “Fudekotoba”, under Japanska Föreningen i Stockholm. En klubb för alla intresserade av det japanska språket och kalligrafi.

Syftet och målen med “Fudekotoba”
Vi vill skapa tillfällen för folk att uppleva japansk kultur genom det japanska språket och kalligrafi.
Det främsta syftet är att sammanföra människor med samma intressen.

Klubbens specifika genomförandeplan (planerar ömsesidiga möten av japanska och kalligrafi).
[Japanska]
Ett nytt tema vid varje tillfälle (likt nuvarande språkcafé) där vi talar om högt och lågt på japanska. Målgruppen, är japanskastudenter, personer med intresse för Japan, japanska utbytesstudenter i Sverige, och folk från alla länder som vill tala japanska och utbyta idéer.
Uppriktiga konversationer i en internationell grupp.

[Kalligrafi]
Skapa tillfällen att komma i nära kontakt med kalligrafi genom workshops och uppträdanden.
Vi vill även deltaga i Japanska föreningens evenemang, som en del av klubbens aktiviteter. Vi välkomnar alla, oavsett erfarenhet i kalligrafi, ålder, nationalitet, etc, som är intresserade av kalligrafi. Trevliga möten runt delat intresse för kalligrafi.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
Fudekotobas första event är att öppna en workshop på Japanska Föreningen i Stockholms “Japanska Nyårets kulturfest” den 29:e januari. Välkomna!
Vi hoppas att alla på nyårsfesten kan delta och skriva årets kinesiska zodiak, tuppen:  鳥 とり 酉..
På ett stort gemensamt pappersark!

Hisayo Oki
Grundare Fudekotoba